Snart är väntan över...

Det är faktiskt ganska mysigt att vara gravid, tycker jag illafall, eller har tyckt. I natt gick jag upp kl. 03, det gick verkligen inte att sova mer, kändes som om jag inte kunde andas plus att jag hade fruktansvärt ont i ena höften och benet. Inte lönt att ligga kvar, utan upp och vanka lite... När mannen kom ner 06.15 var jag helt säker på att vi skulle in och föda barn, men han trodde inte det, utan tappade upp ett riktigt varmt bad som jag låg i nästan en halvtimme, sedan kändes det mycket bättre. Men oj, vad tungt och jobbigt det varit idag, det borde verkligen finnas havandeskapspenning för frisörer, vi står ju upp HELA dan! Men icke, egna företagare betalar massor i skatt och moms men inga fördelar har vi! Ingen havandeskapspenning, ingen semesterersättning, ingen "lyx" liksom..! Nåja, nog med gnället, snart kommer min bebis!!!



Kommentarer
Postat av: Mi

Ja d e rätt! Inget ska vi få tillbaka!! Ska vi vara några supermänniskor för att vi är egna företagare?? Dessutom konstant fattiga!! Nej Sverige, d e dags att se över ditt land!!

2009-09-11 | 08:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback