Barnmusik!

Var på barnmusik i em med Elliott och kusin Emilia. Eftersom jag alltid är ledig på onsdagar så brukar jag hämta Emilia så hon får följa med. Förra terminen satt hon i mitt knä varenda tillfälle, och rörde inte en min. Inte förrän det var slut och det var dax för fika, det tyckte hon var toppen och sken upp som en sol! Jag var på vippen att ge upp, men min syster, Emilias mamma, sa att hon sjöng alla sångerna hemma, så då tänkte jag att vi försöker en termin till. Idag, första gången på nya terminen, sjöng hon sista strofen till "blinka lilla stjärna",  och min lycka var ett faktum! Alla stannade liksom upp och tittade,"kolla, Emilia sjunger"! Och jag var sååå lycklig, äntligen kändes det som om hon fick något ut av det!!

Min son däremot, sjunger så taket nästan lyfter, särskilt när det är önskesång, då är det "var bor du lilla råtta" som önskas. Däremot har han uppenbara problem med att få uppmärksamheten riktad på sig, han blir supergenerad och börjar gråta. Ganska jobbigt, men vi försöker jobba på att det ska bli bättre.
En mysig eftermiddag var det iallafall, där man tillåts vara lite barnslig och sjunga roliga sånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback