Hur gammal egentligen?

Var på läkarbesök i tisdags och då hände någonting riktigt trevligt! Jag gick in i receptionen, tog en nummerlapp och väntade på min tur. När jag kom til kassan så bad tjejen som satt där mig om leg och jag gav henne mitt körkort. Hon tittade på det och utbrast sedan, så det hördes ganska tydligt: "det trodde jag minsan aldrig!!" Jag blev lite förvånad över hennes rop och undrade först vad hon menade, men innan jag hann fråga så sa hon:"ja, jag träffar mycket folk varje dag och brukar inte kommentera folks ålder, men jag hade gissat på 10 år yngre!" Jag blev ju naturligtvis väldigt glad, och plötsligt kändes det inte lika jobbigt att betala 300 kronor för ett 10 minuter långt läkarbesök..! Speciellt inte eftersom det var en SÅN dag, ni vet, håret ville inte som jag, hann knappt sminka mig och jag hade absolut ingenting att sätta på mig så det blev nåt gammalt krafs! Men det är kanske så man ska göra? Inte bry sig för mycket och vips, ser man 10 år yngre ut? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback