Livstankar!

Hade min svägerska på besök igår för en fm-fika, och en under liten stund (en av de små stunderna vi satt på rumpan och drack vårt te, inte helt enkelt med 3 barn som lekte hyfsat vilt i rummet brevid!) så blev vi lite djupa och insåg hur fantastiskt bra vi har det. Att man borde fundera lite mer på vad man har innan man gnäller, jag har ju allt man kan önska sig, det inser jag ju när jag funderat en stund på det. Jag har en man, en son, 2 fina bonusbarn, en mamma, pappa och syskon som jag har bra kontakt med, en familj på mannens sida som är kanon, vänner som bryr sig och som jag bryr mig om, ett jobb som jag tycker om mm. Vad gnäller man då för? Jo, det är så kallt och grått ute, jag har inte råd att köpa jeansen som kostar 2.300 kr, Elliott sov dåligt inatt så jag är sååå trött! Jaha, men en människa hoppade framför tåget idag, en person som kanske har familj men som mådde så dåligt att han/hon inte såg någon utväg. Tusentals barn dog av svält idag. Hundratals barn fich stryk av sin pappa/mamma idag. Massor av barn utsattes för sexuella övergrepp idag.

Vet ni, jag har det VÄLDIGT bra, och jag ska, från och med nu, värdesätta det mycket, mycket mer...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback