Godmorgon!

Vad är detta? Vi vaknar alla tre kl 07.20, eller rättare sagt, jag och mannen vaknardå, jag fick väcka Elliott, dvs en väldigt bra start på dagen, eller hur? Men en halv minut senare, när jag rest mig ur sängen så känns starten inte så bra längre. Snö, ganska mycket snö, och ca 3 minusgrader!!! Vad hände med våren? Detta vill jag verkligen inte, nu vill jag ha vår med fågelkvitter och sol, kanske en ny vårjacka (om det nu finns till mig med tanke på växande regioner), cykla till dagmamman och cykla hem medan det fortfarande är ljust, lukten av eld när grannarna eldar upp skräp på tomten, ja ni vet. Våren helt enkelt, inte SNÖÖÖ!!!

Mitt andra problem, som kan te sig väldigt litet och obetydligt, dock inte för mig, är att mina byxor passar inte längre, jag kan inte knäppa dem, och mina mammabyxor jag har kvar är fortfarande för stora.. Faktist lite jobbigt! (Även om det kan räknas till ett i-lansproblem..)
Det roligaste denna veckan är att i morgon flyger min man till Stockholm för att hämta hem bilen han köpt till sin fru! Han överraskade mig häromdan med att berätta, och det är ju så roligt! För en gångs skull, för första gången i mitt 35-åriga liv, ska jag få köra en bil som inte är rostig, inte riskerar att stanna närsom helst utan att vilja starta igen, och som är mindre än 10 år gammal! En undderbar lyx som jag nog inte trodde jag sklle få uppleva! Visst är han snäll, min man..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback