"Ledig" onsdag...?

Jag brukar vara ledig på onsdagar, men egentligen vill jag inte kalla det för ledig, för det är det sista man är! Av någon anledning sparar man allting som behöver göras i veckan till just denna dagen, så den blir allt annat än ledig! Det är handla, tvätta, städa, stryka, uträtta alla andra småärenden man ej hunnit, gå på barnmusiken, (vilket är jätteroligt!), ringa alla viktiga samtal,mm mm... Varför kallar jag det ledig dag? Ibland känner jag mig ledigare när jag är på jobbet oc h inte har alla dessa måsten hängande över mig!! Måste bli bättre på att planera så onsdagen inte blir fullproppad utan där ska finnas utrymme för spontana utflykter eller aktiviteter, eller att bara vara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback