Män boar oxå!!

Det finns ett spännande ord för oss kvinnor som väntar barn, att vi "boar". Dvs vi sorterar, städar, fixar och tvättar, allt för att det ska vara helt färdigt inför dagen D, då bebisen anländer. Jag har bara hört talas om tjejer som pysslar med detta men har i mitt liv ett stort undantag - min man! Han fixar och trixar, vi skulle kunna bo i garaget så fint där är! Han har målat förrådet, satt upp ytterlampa, grävt ut och lagt ny singel, tagit ner en gammal antenn från taket, bättringsmålat lite här och var inne i huset, satt upp hyllor, kört till tippen x antal gånger, mm, mm. Igår, söndag, fick jag gå ut för att leta upp honom när vi skulle äta lunch - hittade honom på taket, sittandes på takpannorna, där det sluttar, med benen rakt ut. Jag frågade lite fundersamt vad han gjorde däruppe och det självklara (!) svaret var: "jag har målat skorstenen, i samma färg som fasaden, snyggt va?" När jag ifrågasätter varför allt måste göras just nu, så säger han bara att det måste bli klart. Jag vet inte vad det måste vara klart till, men snacka om att boa..!!

Nu måste jag sortera besticklådan, såg att knivarna låg på fel ställe..! :) 

Kommentarer
Postat av: HouseMouse

Klart att skorstenen ska ha samma färg!!!!!!!!

Det fattar du väl ;)

2009-09-07 | 21:30:42
URL: http://www.housemouse-sis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback