Utbytt?

Ibland blir man kanske lite för personlig i bloggen, men då behöver den som läser inte läsa vidare om den inte vill. Vissa dagar är det lite tyngre än andra, det tycker nog alla, och just nu är min store son inne i en period som är urjobbig. Man kan inte betämma hur ens 5-åring ska bete sig, men varför är de sura mot vissa, buttra och tråkiga, och hemma kan de visa en underbar, solig sida? Jag förstår inte det, och tycker det är urjobbigt.. Men det är väl det man inte kan påverka, man vill att ens barn ska vara perfekta, och i mina ögon är de det, men när man hör att sonen uppfört sig surt och trist mot andra barn blir man ledsen och funderar på vad man gjort för fel? Hoppas det bara är en period...

Man kan även bli besviken på vuxna och det är jag. Varför vänder man ryggen åt en familj (oss) man umgåtts så intensivt med och haft så otroligt mycket kul med för att, som det känns, vi har fått barn? Jag fattar att vi inte är lika roliga längre, men en riktig vänskap ska väl klara det? Det är ju en kort period man har småbarn, och det går inte att festa och hålla på likadant som innan, men vi är ju samma människor, och när vänner gör såhär så undrar jag om vi inte har det bättre utan dem? Tyvärr måste jag säga, då vi varit väldigt tighta, men vi känner oss utbytta, av festglada men i mina ögon hyfsat ytliga människor... Sorgligt, tråkigt, men man måste ge och ta i en vänskapsrelation, och den måste vårdas, precis som alla andra relationer. Så är det bara. Så nu får jag sörja färdigt det och gå vidare..



Såhär kul är gåstolen!!



Vaddå - varför ska jag luta mig tillbaka och slappna av??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback