Nystart!

Vissa tycker att sommaren är slut nu, men jag håller inte med. För mig är sommaren juni, juli och augusti, precis som Per Gessle sjunger. Augusti har dessutom precis börjat så det är 3 lååånga härliga veckor kvar! Kräftätande, mörka mysiga kvällar vid vår utebrasa, insvept i en filt med ett glas vin i handen.. Jag gillar augusti, har alltid gjort, och jag har ingen som helst ångest över att sommaren böejar lida mot sitt slut.



Vår lilla "skorpa" badar i farmors badbalja, samma balja som min man har badat i.. Gulligt!



Älskade sommarbarn!! Min syster med familj är hemma i Sverige under augusti, jag tänker träffa dem tills de är trötta på mig! Elliott är superglad över sin kusin och de leker som om de aldrig varit ifrån varandra!





Lunch vid "Bures" i Kivik, gott och trevligt! Mina föräldrar och syster hälsade på oss när vi lånade svärföräldrarnas "stuga" i Vitemölle, vi hade en mysig dag!

Jag ser framåt och september är min favoritmånad. Inte bara för att min lillprins föddes då, utan för det känns som en månad då allt börjar om. Skolstart, nya tag efter semestern, inskolning hos dagmamma, ja vad det nu kan vara. Det känns som att allt är blankt, nu börjar det om igen. Vi har en fantastiskt trevlig höst att se fram emot, med en hel del roligt inbokat. Hoppas vi får många soliga dagar med kall, hög luft, då trivs jag som bäst! Dessutom börjar det dra lite i shoppingtarmen, och nu längtar jag efter att få köpa höstkläder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback