Ännu en...

...underbar helg! Veckorna går så fort, det känns som om det är helg ofta tycker jag! Fast helgerna går också fort, denna startade på fredagen med ett äventyr in till Malmö Arena och "ladies night"! Vi var ett litet gött gäng på 6 tjejer som först tog tåget in till stan, åt på Casa Mia och sedan tog oss ut till arenan för detta roliga spektakel! Showen var en rolig mix av musik och humor, och jag måste erkänna att Brolle, som jag i vanliga fall inte har så mycket till övers för, var jätteduktig! Men Martin Stenmark var allra bäst, hans version av "sjumilakliv" var fantastisk!!



Taget inne på arenan...

I lördags var det dax för kvalitetstid med min älste son, jag kände att det var längesedan han och jag tillbringade tid tillsammans, själva! Vi tog tåget till Lund och gick på bio, vi såg "Oceans", en fantastiskt filmad dokumentär om havet och livet under ytan. Elliott satt som ett ljus näääästan hela tiden, filmen var 1.40 lång och när det var ca 20 minuter kvar gick det inte längre, då kröp det i de små benen, som det ofta gör när man är 5, snart 6 år..! Dessutom var han ledsen för att fåglarna på filmen fångade och åt upp de nykläckta bebissköldpaddorna som var på väg från sitt bo ner i havet... Han deklarerade när vi gick ut från salongen att han skulle bli "en sån som räddar bebissköldpaddorna från elaka fåglar" när han blir stor.. Min lille gosse!! <3

Söndagen bjöd även den på äventyr, vi körde in till Malmö för att äta lunch hos min fantastiska väninna, och sedan gick vi till Tekniska museet som jag varmt kan rekommendera! Vilket ställe, Elliott tyckte det var toppen!!



Man fick klättra upp och provsitta, där fanns en ubåt man kunde gå in i, ett exprimentarium där barnen (och vuxna) kunde prova olika saker, och allt var jätteroligt!





Ja, vilka härliga dagar det varit!! Nu kommer en skön vecka så vi kan ladda inför nästa helg...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback